راههاي بهره برداري از آبهاي زيرزميني
عبارتست از يک سوراخ افقي ، با شيب کمي به سمت خارج تا مسافتهاي طولاني در دل زمين حفر ميشود تا به سفره آب زيرزميني رسيده و در آن پيشروي نمايد. اين مسير افقي معمولا توسط چاههاي قائم متعددي به سطح زمين متصل ميشود. از اين چاهها مصالح حفاري شده به خارج هدايت شده و ضمن ايجاد امکان پيشروي سريعتر ، موادي نيز انجام شود. در کف قنات معمولا با قرار دادن ناوهها سفالي ، يا مصالح ديگر ، از نفوذ مجدد آبها ، ضمن حرکتشان به خارج ، جلوگيري ميشود.


دوستان عزیز مطالب مربوط به دانشکده,اساتید,جزوات و نمونه سوالات دروس را به tjmine.blogfa@yahoo.com ارسال نمایید